FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Poradnik w tworzeniu lokacji do Matrycy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Wedrowiec
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:01, 19 Paź 2008 Powrót do góry

oto kilka porad które ułatwią robienie oraz dodawanie modulu do matrycy.

wieże: Wiem że ładnie to wygląda jak każde piętro wierzy jest w na innej planszy, jednak pozniej zaśmieca to cały modół. dlatego wszystkie pietra powinny byc na jednym obszaże, może nie jest to zbyt piękne ale bardzo praktyczne. wieza na wrzosowiskach i w lesie roth jest tak zrobiona prosze samemu zobaczyc jak to wygląda.

nazewnictwo: bardzo istotne jest nazewnictwo. musi byc niepowtarzalne i przejzyste.

sklepy: skrypty sklepów powinny mieć nazwę skl_****
lokacje kilku planszowe: na przyklad miasta, lasy itp, powinny mieć nazwy typu Las Roth - ****, Miasto Jugoth - ****.
Lokacje w lokacjach: jeśli w robimy domek na jakiejś lokacji to jego nazwa powinna najpierw zawierać nazwę lokacji Jugoth - sklep, Jugoth - Karczma itp.
drzwi: nazwa drzwi jest nie istotna. wazna jest etykieta. Etykieta powinna zawierać w swojej nazwie miejsce i przeznaczenie drzwi (moze byc skrotami). dobrze by bylo gdyby drzwi wejsciowe i wyjsciowe z lokacji mialy koncowke exit, in. Przyklad "wrzos_wieza_in" wrzosowisko wejscie do wierzy.
konwersacje: w nazwie konwersacji powinno byc pełne imie wlasciciela
skrypty: skrypt musi miec w nazwie to co robi. zadnych przypadkowych znakow i numeracji. skrypty zwiazane z jakimis questami powinny zaczynać się od q_**** skrypty warunkowe konwersacji (tekst pojawia sie gdy cos masz itp) powinny zaczynac sie od czy_*** (podkreslnik nie obowiazkowy)

Paleta: Staramy się nie dodawać rzeczy do palety jesli nie sa potrzebne.; Jesli cos tylko stoi lub lerzy na planszy nie musi byc w palecie. w palecie musza byc tylko rzeczy ktore maja byc dane przez kogoś lub przez coś. jesli już coś dodajemy do palety to należy bez względnie pamiętać o tym by etykieta i ResRef były takie same (nawet wielkosc liter)(nieraz ResRef jest przypisywany automatycznie itam*** jesli tak sie stanie trzeba użyć opcji "edytuj kopie" wtedy bedzie mozliwa zmiana resRef). Oczywiście ResRef musi być unikalny i jakoś zwiazany z nazwa przedmiotu (by po samym resRefie mozna bylo sie domyslec co to jest)
dodatkowo bardzo wazne jest by wszystkie przedmioty ktore dodane sa do palety powinny leżeć kolo punktu startowego (przedmioty z palety nie sa exportowane bezposrednio z palety dlatego musza gdzies lezeć zeby potem mogl je dodac do palety matrycy)

przydatne skrypty:
oto kilka skryptow ktore sie przydaja a ktorych nie trzeba pisać. wystarczy wpisac poniższą nazwę w odpowiednie miejsce (skrypt nie bedzie działał w samym module dopiero po dodaniu do matrycy)

"chodzenie_npc" najlepiej dodac w miejscu hearthbeat stworka. stworek chodzi w losowym kierunku (niezbyt daleko)
"siadanie_npc" należy dodać do hearthbeat stworka ktory stoi przy obiekcie (krześle) ktory ma etykiete "krzeslo" (obiekt nie moze byc statyczny)
"gadanie" skrypt dajemy w "onuse" przedmiotu NIE statycznego ktory po kliknieciu ma miec jakas konwersacje (oczywiscie w wlasciwosciach przedmiotu musi byc zdefiniowana rozmowa)

"zamknidrzwi_samo" wstawiamy w harthbeat drzwi ktore uzyte sa jako przejsciowe miedzy dwoma obszarami
"zamknieciedrzwi" wstawiamy w OnOpen w każdych drzwiach które są otwieralne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czarny mag



Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:12, 28 Lis 2008 Powrót do góry

Zrob mi wieze albo zamek please ale lepiej wieze i tam zeby bylu mi posluszne 2 balory kilkadziesiat nieumarlych kazdego rodzaju


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Garrador



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:15, 28 Lis 2008 Powrót do góry

lol.. co ty, myślisz że tak se zrobisz coś na zawołanie? może jak bede miał chęci to coś tam porobie, jeśli Bóg się zgadza...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wedrowiec
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:25, 28 Lis 2008 Powrót do góry

jak zrobisz i wyslesz to zobaczymy jak to wyglada i moze przepuszcze.

zapomniałem dodać że obszary nie mogą być większe niż 10x10 (lub inne wymiary nie przekraczające 100 "kratek")


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Garrador



Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:26, 28 Lis 2008 Powrót do góry

segmentów Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ZłyLudek



Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Z zaskoczenia!
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:02, 29 Lis 2008 Powrót do góry

Czy ja mógłbym zrobić obszar do matrycy?(było się tochę maperem Razz)(Masz GG Wędrowiec?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wedrowiec
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:37, 29 Lis 2008 Powrót do góry

oczywiście że możesz zrobić obszar. jeśli zastosujesz sie do nazewnictwa i do ograniczenia wielkości jednego obszaru to nie ma problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
damianwrobi



Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:35, 02 Gru 2008 Powrót do góry

Przepuściłbyś 2 obszary przekraczające te wymiary bo robie miasto i Centrum ma rozmiary 11 : 11 a druga część 10 : 14. Troche się nad nimi namęczyłem i nie chciałbym ich usuwać i robić na nowo Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wedrowiec
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:51, 02 Gru 2008 Powrót do góry

nie trzeba osuwać wystarczy użyć opcji Edycja-> zmiana wielkości obszaru.
obszar będzie lekko obcięty i trzeba będzie go przebudować (wcześniej można użyć opcji kopiuj wklej ważniejszych obiektów które znajdują sie na obciętym fragmencie).
naprawdę nalegam na wymiary 10x10 a nie jest to jakieś moje widzi mi sie, po prostu na dużych obszarach łatwiej o lagi, a tego chyba nie chcemy prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
damianwrobi



Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:59, 02 Gru 2008 Powrót do góry

Ok to Centrum zostawie takie jakie jest (Bo niestety nie da się go skrócić, wykorzystałem ten obszar do Maximum) a druga częśc skróce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wedrowiec
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:25, 02 Gru 2008 Powrót do góry

nie zapomnijcie ze tworząc lokacje musicie je jakoś umiejscowić w matrycy, mówiąc inaczej musicie mieć koncepcje w którym miejscu matrycy będzie do nich wejście.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
damianwrobi



Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:11, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Spokojnie Wszystko obmyśliłem Miasto będzie na wschód od Jugoth. Mogę nawet udostępnic jego nazwe Smile Mansur

Ps. Razem z miastem dodam też tereny wokół niego Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wedrowiec
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:52, 03 Gru 2008 Powrót do góry

miasto to ja bym widział na zachód od rozdroża południowego. tam miało powstać jedno ale na razie nie miałem na to czasu. (jak tam sie przejdziesz stoi reklama ze będzie tu miasto.
jakbyś sie pospieszył i mi wysłał to by było w następnej aktualizacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
damianwrobi



Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:06, 03 Gru 2008 Powrót do góry

Acha! A musze robić latarników, strażników matrycy, listonoszów itp. czy sam ich umieścisz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wedrowiec
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:09, 03 Gru 2008 Powrót do góry

obsługę matrycy (straz, listonosze) umieszczę sam razem z sprzętem (smietniki skrzynki pocztowe itp). Latarników nie będzie bo to lekko nie udany pomysł. ty omieść zwykłych mieszkańców


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin